Quantcast
Browsing all 104 articles
Browse latest View live

Första dagen – resan till Vietnam 3 av 17

När vi kom fram till Hanoi blev vi hämtade av en guide med chaufför. Vår guide här i Hanoi  heter något som betyder Victory så vi fick gärna kalla honom Viktor. Vi blev först skjutsade till en...

Londonresan i december

Jag har hamnat lite på efterkälken med blogginlägg som jag planerat, och i vissa fall lovat, skriva. Men lugn vänner! De kommer. Min son och jag har gjort en resa till London. Det huvudsakliga syftet...

Clik here to view.

Borta bra men egen härd är bättre

Ikväll kom jag hem från mitt ryska äventyr på Kamchatkahalvön. Vi reste från Petropavlovsk tidigt på måndagsmorgonen. Efter byte av plan i Moskva landade vi klockan 19 på Arlanda. Det kan ju låta som...

Udda tvätt

Allt kan inte tvättas i maskin. I synnerhet inte min ryggsäck. Undrar om det kan ses som skövling att ta med så mycket sand hem från Kamchatkas nationalparker… Ännu mer finns i mina kläder som ligger...

London – Första dagen

Vi reste till London tidigt i onsdags morse. Första dagen tog vi det ganska lugnt. Vi tog tåget från Gatwick in till Victora station. Där började vi med att fylla på våra Oystercards för 7 dagar. Sedan...

London – Andra dagen

Jag hade bokat oss för förmiddagsfika på Lady Dinah’s Cat Emporium. Vi skulle vara där 10.30. Det ligger på Bethnal green road och eftersom just stationen Bethnal green ligger på vår tunnelbanelinje...

London – Tredje dagen

På morgonen hängde regnet i luften, men vi hade tur och något regn kom aldrig. Vi började som vanligt med att äta frukost och jag älskar verkligen rejäla frukostar med ägg, bönor, korv och bacon. Vi...

London – Fjärde dagen

Efter frukost gjorde vi oss iordning och åkte till Archway för att därifrån ta oss upp för den långa, branta backen till Highgate cementary. Kyrkogården ligger på Londons absolut högsta punkt. För att...

London – Femte dagen

Söndagens huvudaktivitet var planerad att bli ett kyrkobesök i Westminster Abbey. Man har en mängd gudstjänster att välja på och vi hade blivit rekommenderade att antingen välja kl 08.00 eller kl...

London – Sjätte dagen

Måndagen var vår sista dag för den här gången. Vårt plan skulle gå på kvällen och vi hade i stort sett hela dagen på oss. Efter frukosten packade vi och lämnade in bagaget. Sedan gick vi ut. Vi hade...

Kortare timeout

Jag har tagit en kortare timeout från bloggen. Återkommer, förhoppningsvis med nya, spännande saker att berätta.

Bråvalla – Första dagen

Även om det inte var så varmt ute som vi hoppats blev det en bra dag. Efter frukost, som vi åt ute åkte vi och handlade mat. Jag lagade till pasta och köttfärssås som vi åt ute. I alla fall till en...

Bråvalla – Andra dagen

Först ställde jag alarmet på 10.00, men ångrade mig innan jag släckte lampan. Istället sov vi tills vi vaknade. Jag tror jag vaknade vid 10.30-tiden. Vi tog det lugnt, det regnade rejält ute och kändes...

Clik here to view.

Jaha, var det så här det blev den här gången

Jag hade verkligen storslagna planer för den här ledigheten. En hel vecka som skulle innehålla både en resa och annat spännande. Jodå, det blev väl i stort sett som jag tänkt, med den lilla skillnaden...

Clik here to view.

På uppdrag – exkursion i vardagen

Idag har jag gjort en utflykt till en stad några mil bort. Det blev en lång och besvärlig resa på grund av vägarbete som orsakade hemska köer. Att ta sig mellan Stockholm och Nyköping ska inte ta mer...

Hemkomsten – Den stora tågresan 2017 – Del 1

I badrummet möts jag av tre bh:ar som hänger på tork. Resten av tvätten får vänta på sin tur till klockan 11 då jag har bokat tvättstugan. Resväskan är full med smutsig tvätt och skulle ett eller annat...

Det som har ett slut har också en början – Den stora tågresan 2017 – Del 2

Jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte var stressad innan jag reste. Att vara borta hemifrån 4 veckor är länge och kanske alldeles speciellt precis i början av hösten. Ännu mer just den här...

Ofrivilligt separerade – Oxford 1

Äntligen var de då dags för lite ledigt och en resa till Oxford. Ja, ledigt från jobbet alltså, när man pluggar är man ju aldrig riktigt ledig, i alla fall inte under terminstid. Jag gick upp tidigt på...

Återförenade – Oxford 2

Petter väckte mig vid 10-tiden. Jag var så trött att jag nästan inte var vid medvetande. Jag hade visserligen varit vaken redan 07:30 och då funderat på att gå upp och göra kaffe. Men nu var jag...

Clik here to view.

Det är skönt att komma bort ett tag och va´ ledig mitt på da´n

Nu är de väl så att jag är ledig de flesta dagar eftersom jag jobbar natt, reser gör jag skapligt mycket också. Men strofen är hämtad ur en av mina favorittexter, Bernt Stafs Mitt livs novell. När jag...